Zamieszczone przez Deo
Czy 1,8 tsi ma turbo ze zmienną geometrią?
Zwiń
X
-
Re: Czy 1,8 tsi ma turbo ze zmienną geometrią?
Zamieszczone przez zebnie mogę nigdzie znaleźć info na ten temat
dane techniczneNie polecam ASO Warszawa Połczyńska 125.
Komentarz
-
-
Co do turbo jest ono zamontowane w kolektorze wydechowym nie ma zjawiska "turbo dziury"
zaczyna dmuchać teoretycznie od 2000 a od 3000 zaczyna sie zabawa
Dodatkowo przy 4500 dysponujemy juz maksymalną mocą.
Chłodzenie wodą nawet przy wyłączonym zaplonie.
Z innych ciekawych rzeczy jest koło dwu-masowe.
a tak naprawdę nie kupujcie nie będe tego silnika bo nie bede miał się z kim ścigaćNie polecam ASO Warszawa Połczyńska 125.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez loruZamieszczone przez Psycho DadChłodzenie wodą nawet przy wyłączonym zaplonie.
To sie nazywa : After-Run Coolant Pump V51.
Pompa wymusza obieg cieczy chlodzacej po wylaczeniu zaplonu.
Chlodzona jest cala turbosprezaka wraz z lozyskami wiec argument o tym ze nie ma juz obiegu oleju po wylaczeniu silnika nie jest juz taki wazny tym bardziej ze lozyska juz nie pracuja.
Mysle ze zarowno po ostrej jak i normalnej jezdzie nikt nie zatrzymuje sie ze tak powiem w miejscu czyli auto jest stopniowo wyhamowywane.
Przykladowo ja zjezdzam z autostrady , jade kawalek wolniej droga lokalna czy osiedlowa , parkuje auto. Wiec mysle ze spokojnie po zatrzymaniu auta mozna od razu wylaczyc silnik. Nie ma co przesadzac i ze tak powiem wylewac dziecka z kapiela.
Byc moze TDI bez tej pompki wymaga chlodzenia ale TSI raczej nie.
W kazdym razie w instrukcji auta z tym silnikiem nic nie pisze o potrzebie chlodzenia turniny.
Komentarz
-
-
voltar, błąd:
Chlodzona jest cala turbosprezaka wraz z lozyskamiAfter-Run Coolant Pump V51Hanz2k
1,8 T by MT
:admin: bo nie użyłem Szukaj
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Hanz2kvoltar, błąd:
Chlodzona jest cala turbosprezaka wraz z lozyskamiAfter-Run Coolant Pump V51
Jezeli lozyska nie sa jednak przy tym chlodzone ( choc mysle ze posrednio sa ) to mysle ze nie jest to jakis propblem skoro lozyska juz nie pracuja po wylaczeniu silnika ...
Jezeli do tego dolozysz fakt ze wylaczasz silnik nie od razu po dlugiej jezdzie i z duzo mniejszych predkosci obrotowych to chyba nie ma problemu z chlodzeniem ?
Komentarz
-
-
Mam taki sam manual do 1.8 TSI wiec konstrukcja tych silnikow jest identyczna.
Co ciekawe slyszalem ze stara wersja silnika 2.0 TSI miala inna konstrukcje niz 1.8 TSI
Inaczej mowiac najpierw powstal 1.8 TSI a pozniej na jego podstawie zrobiono nowe 2.0 TSI.
Reasumujac czytalem ten dokument ale nie wiem czy wniesie cos wiecej do naszej dyskusji . Jest tam schemat chlodzenia turbo z pokazana pompka i obiegiem.
Moze ktos doczyta z tego cos wiecej ? Temat bardzo mnie interesuje bo nie chcialbym zarznac tego silnika ale jak na razie nie znalazlem uzasadnienia dla chlodzenia turbiny i nikt mnie nie przekonal. Gdyby taka koniecznosc istniala to chyba napisali by o tym w instrukcji silnika ?
Komentarz
-
-
RSS_OCP Member
- 2004
- 2333
- Superb III (3V3)
- ASV 1.9 TDI VP 110 KM
- CDAA 1.8 TSI 160 KM
- CHHB 2.0 TSI RS 220 KM
Zamieszczone przez voltarMam taki sam manual do 1.8 TSI wiec konstrukcja tych silnikow jest identyczna.
Co ciekawe slyszalem ze stara wersja silnika 2.0 TSI miala inna konstrukcje niz 1.8 TSI
Inaczej mowiac najpierw powstal 1.8 TSI a pozniej na jego podstawie zrobiono nowe 2.0 TSI.
Komentarz
-
voltar
1 - jeżeli wyłączysz silnik to ciśnienie oleju maleje do zera i olej przestaje płynąć przez silnik,
2 - jeżeli właśnie zjechałeś z autostrady albo skończyłeś street racing i zrobiłeś 1 to,
3 - nieruchomy olej w okolicy najgorętszych elementów turbosprężarki - wałka i łożysk zaczyna się zwęglać nie mogąc oddać temperatury dalej,
4 - jeżeli stało się 3 w wariancie pesymistycznym w układzie smarowania masz zwęgliny oleju + być może zaspawane węglem łożyska i wałek do obudowy turbosprężarki,
5 - jeżeli stało się 4 i uruchomisz silnik to masz szansę na 6:
6 - ukręcenie wirnika turbiny z powodu "zaspawania" łożysk lub utrudnienie / zatkanie zablokowaną zwęgliną obiegu oleju i tu wróć do punktu 3.
Pompka V51 raczej nie zdąży odebrać ciepła z nieruchomego oleju w turbinie - z tego samego powodu dla którego tworzą się zwęgliny.
To wszystko nie oznacza, że masz po każdej jeździe pyrkać w garażu 10 minut tylko jeździć z głową - Panie Kierowniku. :diabelski_usmiechHanz2k
1,8 T by MT
:admin: bo nie użyłem Szukaj
Komentarz
-
-
To wszystko nie oznacza, że masz po każdej jeździe pyrkać w garażu 10 minut tylko jeździć z głową - Panie Kierowniku. :diabelski_usmiech[/quote]
Jak juz mowilem zjazd z autostrady chwile trwa wiec silnik i turbina ma chwile czasu by sie wystudzic
Wairaint ze zwegleniem oleju to chyba wariant bardzo pesymistyczny. Zreszta lozyska w ukladzie turbosprezarki to chyba nie jedyne lozyska w silniku ...
Czy pompka V51 nie zdazy odebrac odpowiedniej ilosci ciepla z lozysk to raczej nie wiadomo. Wszystko zalezy od tego jak jest wydajna i jak dlugo pracuje.
Pozatym 10 minutowe pykanie mi wogole nigdy do glowy nie przyszlo.
To nad czym sie zastanawiam to czy potrzeba choc chwile poczekac i przy mojej eksploatacji nie widze takiej potrzeby, chyba ze mowimy o zatrzymania auta na autostradzie bo dlugiej jezdzie z duza predkoscia. Niemniej nie ma co przesadzac bo sam silnik przeciez sie bardziej nagrzewa podczas postoju na biegu jalowym niz nawet podczas najszybszej jazdy.
Chetnie bym poczytal jakies fachowe materialy o tym jak to wszystko w 1.8 TSI dziala.
Jak cos znajde to sie podziele informacjami.
Komentarz
-
-
voltar,
Płyn chłodniczy nie chłodzi bezpośrednio łożysk, a olej a jeszcze bardziej obudowę tego całego fajansu. Olej jest głównym środkiem chłodzącym i smarującym turbosprężarkę. V51 ma tu znaczenie pomocnicze. Dłuższy opis tu:
I na koniec - są tacy co uczą się z książek i na cudzych błędach, są i tacy co uczą się na swoich. :szeroki_usmiech
Dla mnie EOT.Hanz2k
1,8 T by MT
:admin: bo nie użyłem Szukaj
Komentarz
-
-
nie potrzebnie się spieracie
każdy używa samochodu jak mu wygodnie i jak uważa za stosowne
rozumiem Hanz2k, że chce podzielić się swoją wiedzą i przestrzec innych przed skutkami nie wystudzenia turbiny i
szkoda, że ja wcześniej tego nie wiedziałem i załatwiłem już jedną swoją turbinę nieumiejętną jazdą i/lub brakiem wiedzy na temat chłodzenia - kosztowało to mnie nową turbinkę i ca 4000 pln "w plecy"
teraz bardzo chętnie czytam posty i wiele z nich rzeczywiście pomaga w wyrobieniu sobie opinii i stosowaniu lub też nie - wolny wybór
voltar, widzę, że jesteś "twardy" i proponuję Ci - jeździj jak chcesz (wyłączaj silnik od razu lub nie), a forum służy tylko do pomocy i jak jej nie potrzebujesz to nie podsycaj złej atmosfery,
koledzy na forum chcą dobrze - nie piszą rad po to, aby ci uprzykrzyć życie
pozdro wszystkim i szerokości :szeroki_usmiech
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Hanz2kvoltar,
Płyn chłodniczy nie chłodzi bezpośrednio łożysk, a olej a jeszcze bardziej obudowę tego całego fajansu. Olej jest głównym środkiem chłodzącym i smarującym turbosprężarkę. V51 ma tu znaczenie pomocnicze. Dłuższy opis tu:
I na koniec - są tacy co uczą się z książek i na cudzych błędach, są i tacy co uczą się na swoich. :szeroki_usmiech
Dla mnie EOT.
[ Dodano: Pią 27 Lis, 09 11:22 ]
Zamieszczone przez Danio_Poznańnie potrzebnie się spieracie
każdy używa samochodu jak mu wygodnie i jak uważa za stosowne
rozumiem Hanz2k, że chce podzielić się swoją wiedzą i przestrzec innych przed skutkami nie wystudzenia turbiny i
szkoda, że ja wcześniej tego nie wiedziałem i załatwiłem już jedną swoją turbinę nieumiejętną jazdą i/lub brakiem wiedzy na temat chłodzenia - kosztowało to mnie nową turbinkę i ca 4000 pln "w plecy"
teraz bardzo chętnie czytam posty i wiele z nich rzeczywiście pomaga w wyrobieniu sobie opinii i stosowaniu lub też nie - wolny wybór
voltar, widzę, że jesteś "twardy" i proponuję Ci - jeździj jak chcesz (wyłączaj silnik od razu lub nie), a forum służy tylko do pomocy i jak jej nie potrzebujesz to nie podsycaj złej atmosfery,
koledzy na forum chcą dobrze - nie piszą rad po to, aby ci uprzykrzyć życie
pozdro wszystkim i szerokości :szeroki_usmiech
Kolega sie dzieli wiedza a ja przeciez z gory nie napisalem ze wiem lepiej tylko ze mam watpliwosci i chcialbym wiedziec na ten temat jak najwiecej.
Tak wiec roznica zdan byc moze wynika z mojej jeszcze niepelnej wiedzy na ten temat ale przeciez roznica zdan nie moze byc przyczyna zlej atmosfery.
PS
Zalatwiles 1.8 TSI czy turbdiesla ? Przyznam ze z racji posiadania tego pierwszego problem studzenia silnika /turbiny interesuje mnie glownie w tym przypadku.
Przy okazji pytanie czy w instrukcjach silnika np 1.9 TDI macie napisane ze trzeba chlodzic turbine ? i czy jest napisane konkretnie jak to zrobic ? tzn np 2 minuty nei wylaczac silnika na postoju ?
Komentarz
-
-
voltar, załatwiłem 1,9 TDI ops:
teraz kupiłem i czekam za 1,8 TSI - nawet jak nie będzie napisane o tym to po dłuższym/mocniejszym "bucie"będę czekał ca 2-3 minuty zanim wyłączę silnik
PS. zgadzam się z Tobą, iż teoretycznie po dłuższej jeździe (autostrada itp.) i po zjeździe z niej jest wystarczający czas na wychłodzenie turbiny (jazda po mieście), ale może lepiej "dmuchać na zimne"
Komentarz
-
-
voltar, nie zawsze po szybkiej jeździe autostradą studzisz turbinę wolną jazdą drogą wyjazdową- częsty przypadek to zjazd na stację benzynową prosto z pałowania.
Co prawda V51 ma za zadanie chłodzić ułożyskowanie turbiny (ułożyskowanie - wg dokumentacji tech - http://www.arinahnell.com/other/vw/tech/20tsi.pdf) to jednak opisanym przeze mnie przypadku ja osobiście dałbym turbinie 1-2 min pracy na wolnych obrotach - w przypadku łożyska to olej jest medium najbliższym rozgrzanym elementom.
Podsumowując- IMO pompa V51 rozwiązuje/znacząco zmniejsza problem studzenia rozgrzanej turbiny w znacznej mierze przypadków, ale w pewnych sytuacjach std procedurę studzenia bym zalecał.
No i last but not least- co w przypadku gdy pompa zaszwankuje lub (co nie jest niemożliwe) zastrajkuje program sterujący jej odpaleniem? :roll:
Ja tam się do studzenia turbo przyzwyczaiłem i ta minuta na stacji benz. mi nie przeszkadza (akurat mam czas na wyzerowanie licznika, zebranie kasy i dokumentów, otwarcie baku, zabranie komórki z półeczki etc.)Garret
-----------
Była OI 1.9TDI AXR 144KM/306,9Nm by Ali... jest 1.8 TSI Scout, 217KM/348Nm by Ali :-)
Komentarz
-
-
Ja sie tylko glosno zastanawiam jak powinno sie eksploatowac 1.8 TSI
Jezeli to prawda i silnik- turbine nalezy chlodzic to powinno to byc nic innego jak wymaganie eksploatacyjne , czyli :
1. Producent powinien napisac co i jak nalezy zrobic
2. Powinno to byc wymaganie scisle sprezycowane i jednoznaczne a nie ogolne.
A tak co mamy ? Producent nic nie pisze. Autor zalaczonego tu artykulu pisze ze nalezy studzic turbine kikanascie sekund. Kilkanascie to oznacza dokladnie max. 19 sek. i przyznam ze jezeli to mialby byc ten wystarczajacy warunek to spelniam go za kazdym razem gdyz nigdy nie wylaczam silnika z biegu. Zawsze najpierw nastepuje wbicie na luz, zaciagniece hamulca , odpiecie pasow i za przeproszeniem sprawdzenie czy mi cos na leb nie leci Wiec zawsze spelniam ten warunek kilkanascie sek. a czasami duzo dluzej gdyz trzeba np. otworzyc garaz, brame itp. Jednak robe to nie dla turbiny czy silnika tylko dlatego ze te czynnosci tyle akurat czasu zajmuja.
No ale coz tak napisal autor tego artykulu a tutaj slysze glosy , 2 min. to minimum dla turbiny itp. Wiec to jest ta niekonsekwencja ktorej nie moge zaakceptowac. Jezeli mowimy o jakims wymaganiu to musi ono byc dokladnie sprecyzowane.
Ponadto mysle ze silnik nie jest silnikowi rowny i mozna sobie wyobrazic ze jest juz taki silnik ktory jest bezobslugowy jezeli chodzi o chlodzenie turbiny ( moze wlasnie 1.8 TSI ? )
Konstrukcje silnikow przeciez zmieniaja sie , stosowane sa coraz lepsze materialy, lepiej odprowadzajace cieplo, coraz lepsze technologia wytwarzania czesci mechanicznych daje mniejsze opory , do tego coraz lepsze oleje, rozwoj techniki ( czyli np wspomniana pompka chlodzenia , termostaty, inne techniczne rozwiazania itp )
Kiedys dyski twarde parkowalo sie recznie, skrzynie biegow byly niesynchronizowane, hamulce bez wspomagania a do benzyny lalo sie olej. Nie oznacza to ze dzis tez tak jest.
Mysle ze odnosnie 1.8 TSI stanowisko firmy Audi mogloby rozwiac watpliwosci.
Tak przy okazji jeszcze piszac te slowa zaczalem sie zastanawiac jak znosza turbiny takie wynalazki jak coraz popularniejsze systemy Start-Stop ? Przeciez tam wlasnie chodzi o jak najszybsze wylaczenie silnika ...
Komentarz
-
Komentarz